2010-08-06

Uppsala here we go!

Nu är vi nästan framme i Uppsala med tåget från Sundsvall. En sjukt grym spelning (igen) för Kapten & band igår. Generalen dök upp som hemlig gäst.

Skall bli toppenkul komma till Uppsala nu och vara "ledig" ikväll då Kapten spelar imorgon.

Tyvärr så är det bara att konstatera att bängen trålar minst lika duktigt i år på URF och 70 personer togs in under torsdagen. Jag hörde precis en story om att det häromåret samma helg som URF var en stor MC-träff med tusentals bikers i sthlms-trakten som inte direkt var sponsrat av IOGT-NTO men inte en enda polis på plats.

Droger är olagligt och dumt men jag tycker den jätteinsatsen Polisen gör på URF borde börja klassas som meningslös och bara kostar skattebetalarna sjukt mycket mer än det smakar. Trots jag alltid varit nykterist kan jag nästan börja instämma de politiska legaliseringsförespråkarna i bla Kalifornien som vill legalisera, kontrollera och skattetaxera. Men då jag ju är ointresserad av droger känns långt ifrån min strid att driva...

Nog sagt om ordningsmakten och knark nu (nästan) jag hoppas URF blir fantastiskt ett positivt minne och faller väl ut.

Urkult var fantastiskt trevligt och med typ två Polisbilar i hela byn en festival med knappt 7000 besökare som är av liknande "sorts" hippiepublik som i stor utsträckning åker till URF.

Annars verkar det vara fin stämning på URF enligt den svenska reggaebloggen som rapportera fin fint på löpande band... http://svenskreggae.blogspot.com/.
Kolla även UNTs specialsite: http://www.unt.se/kultur/reggae/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar