2010-08-08

Tips för Kulturkalasveckan...



Denna veckan håller Göteborgs kulturkalas på från tisdag 10 till söndag 15 augusti. Närmare tusen programpunkter äger rum överallt i stan och jag har som en del känner till vid sidan om mitt "ordinarie" jobb med SwingKids även varit projektledare för festplatsen Leve Klotet på Kanaltorget som är en unik festplats där hållbar utveckling har fokus.

Först och främst så vill jag alltså tipsa alla att ta sig ner och komma till min festplats Leve Klotet på Kanaltorget (vid operan/hjulet). En himla massa grejer händer där hela dagarna från 1400-2300. Massvis av musik, dans, designmarknad, matlagning, föreläsningar, frågesport, modevisningar, kläd och prylbytning, smoothiecykel, trixningstävling med allsvenska spelare etc etc. Ett mysigt cirskustält fyllt med sköna secondhand möbler och café Da Matteo står i centrum men det finns även en streethandbollplan.

Bloggen kommer inte att uppdateras alls i veckan så håll tillgodo med www.leveklotet.se samt www.goteborg.com/kalaset för hela kulturkalasets program!


Här kommer mina fem personliga konserttips med på vad jag inte vill folk får missa som kan bli extra speciellt himla bra på kulturkalaset:
1. Kapten Röd på Storans Parkering onsdag 2200
2. Governor Andy på Brewhouse tisdag kl 2200
3. OH, Harry på Kanaltorget onsdag 2200 (tyvärr exakt samtidigt som Kapten...)
4. Marcus Berg på Kanaltorget torsdag kl 2200
5. Angelique Kidjo på Götaplatsen fredag 2245


Ha nu en fin vecka och gå nu ut på stan (om du är i/från Göteborg) och passa på och upplev allt möjligt av det som bjuds. Det är fri entré till allt på kulturkalaset!

6 kommentarer:

  1. Governor Andy spelar väl 21.20?

    SvaraRadera
  2. 18år på både gov.och kaptenen?

    SvaraRadera
  3. Inga åldersgränser o inget inträde, o enligt program går G.A. på scen 21.20-22.05 inkl. Sture från Sv.Ak/Stures Dansorkester.

    SvaraRadera
  4. Publikrekord?????

    SvaraRadera
  5. Hej Gillis!

    Jag vet att detta kanske är en ganska så dum fråga, men jag håller på att skriva ett inlägg med hype om Kapten Röds kommande skiva, och jag skulle vilja veta vad det nuvarande preliminära releasedatumet för hans nya platta är! :)

    Jag har letat runt på internet och läst igenom din blogg månader tillbaka, men inte hittat nån info, så det vore uppskattat om du hade velat hjälpa mig!

    SvaraRadera
  6. Finns inget som helst planerat releasedatum ännu. I höst/vinter nån gång kan du skriva.

    SvaraRadera