2009-01-06

2009 har dragit igång och så även Ventilen...

MrGillis Ventil blir namnet på denna blogg. Det är 2009 och jag är typ sist av alla med att ha börjat blogga. Det nya året blir definitivt spännande.

Ny fotbollsarena i stan och en faschinerande lågkonjunktur som ingen visste om för ett halvår sedan. Musik eller iaf skivindustrin som ju typ är det jag jobbat med en hel del de sista åren har inte direkt varit sprudlande den heller så välkomna till klubben alla ni andra som jobbat volvo och tillverkat miljöförpestande bensinslukare.

Navid Modiri har precis startat utmärkta bloggen/doityourself uppmaningen 365saker.se och en av sakerna det uppmuntrades till var att starta sin egen blogg så jag tog tag i mig själv också. Kan direkt nu avslöja att jag kommer gästa 365saker minst en gång och tipsa om cykling.

Så nu var det gjort. Jag har alltså startat en blogg MEN jag håller detta ytterst hemligt. Inte ens Lotten (min tjej) ska få reda på det. Inget nyhetsbrev, inte nämna det för någon, inte skriva ut det på facebook. Inkognito. (Under formgivningen av bloggen kom Lotten hem och det sprack direkt med hålla den hemlig för henne...)

Andemeningen med beskrivningen "En inofficiell ventil från officiell håll" är att tanken är att inte hymla med vad jag tycker om saker å ting. Problemet kan snarare bli att hålla bloggen levande då jag inte är van vid skriva dagbok så den kan lätt falla i glömska. Men om Ventilen hålls hemlig så bör funktionen av att bjuda på betraktelser kunna bli bättre för det kan kännas som en typ en ganska öppen dagbok. Ingen press på mig att det ska bli en stor blogg samtidigt som det givetvis kul att bjuda på raka ocensurerade funderingar, erfarenheter och uppsnappade nyheter eller liknande.

Men var drar man gränsen för hur mycket man skall skriva på nätet?
Privatliv kommer definitivt lämnas utanför bortsett från anekdoter som känns värde bjuda på skulle jag tro.
Texterna vill jag även hålla så korta som möjligt. Den röda tråden behöver inte vara någon. Vad som helst ska kunna få belysas. Tex en tanke och fundering som gnagt länge eller tips och mer eller mindre exklusiva smakprov på låtar och mixtapes bör definitivt- Det lär även kunna bli rapporter från konserter/arrangemang, turnéer, resor, Göteborgs gator och torg, handbollsspelande och varför inte något om allsvenskan och IFK Göteborg i synnerhet.

Nu börjar det iaf och det känns spännande. Framtiden få givetvis utvisa vad som sker med allt. Förhoppningsvis kan du få läsa en del om det här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar