2010-07-11

Cykeltur dag 2

Tältade på en badplats vid en sjö strax öster om Gällstad inatt de få timmarna jag sov. Trampade på till klockan var typ 2230 och det började skymma. Uppiggande bad och sen resa tält och då kom de. Knotten från helvetet. Jag som typ är ointressant för alla mygg var plötsligt knottens nya favoritkvällsmat. De små skitarna är även så små att de små hålen i tältets myggnätet är stora som en öppen ladugårsdörr för dem. Somnade ändå rätt snabbt strax efter midnatt och 0400 var det ju typ ljust och olidigt med en hel svärm knott inne i tältet så jag åt de sista medhavda mackorna och morötterna och började trampa runt 0515... skönt och svalt och soluppgång.

morgonens fetaste låt som dök upp i lurarna och gav mig pepp i soluppgången vär en gammal klassiker med Snow:


Nu sitter jag på en parkbänk inne i köpcentret A6 i Jönköping och har bunkrat upp med nötter, blåbärssoppa och lite frukt. Laddar mobilbatterier surfar lite och köpte Aftonbladet och tycker plötsligt att Littorins skägg förvandlar honom till ett ofattbart äckel om prostitutionsanklagelserna är sanna. Han måste verkligen ta bort det skägget nu och skicka ut nya pressbilder som ger lite större trovärdighet med den typen av anklagelser

Fick lite väl mycket färg på ryggen igår pga solen i nacken så idag är det kortärmat som gäller hela dan. Ser fram emot en rekordvarm dag på Grännavägen norrut nu utmed vättern. Får se hur långt jag pallar innan det är dags hitta en TV någonstans för att kunna se VM-finalen. Blir nog tight cykla till Skärblacka idag då jag redan klämt 5 mil och är lite öm i rumpan.

Stats dag ett:
Majorna-Gällstad
drygt 11 mil
snitthastighet: 19,8km/h
max: 53,7km/h
Konstigaste djur: Belgian blue liknande kossor

1 kommentar:

  1. Haha! Myggjävlarna! Då vet du nu hur jag har det. Brukar få jaga mygg hela nätterna i sovrummet. Kan ju ha att göra med att jag dricker ett par liter cola om dan dock. Är förövrigt grymt imponerad och lite rädd för din atletiska förmåga.
    / Anders Olofsson

    SvaraRadera