2010-07-13

Lars utan bas



ALINGSÅS.
Svenska Reggaebloggen var först med att rapportera följande:
Ett av Reggaesveriges viktigaste instrument är borta. Lars Thörnblom, också känd som Lars-på-bas, är numera utan bas. Så här skriver han på sin Facebook-sida:

"Efter en grymt rolig spelning i Alingsås i lördags så bestämde sig någon respektlös idiot för att stjäla min bas. Jag har spelat in det instrumentet, gjort massa spelningar och spelat in ett antal skivor med den basen. Är tacksam om folk håller utkik på diverse säljsidor. Sprid gärna detta vidare. Hjälp Lars-på-bas att få tillbaka sin bas".

Nu får vi alla hålla utkik efter denna ståtliga, och viktiga, vita elbas av märket Steinberger-Spirit.

MrGillis hälsar:
Alltså alla som kan hjälpa Larsa att få tillbaka basen från pundhuvudet som snodde den efter beachfesten i Alingsås i lördags kan kontakta honom eller mig, MrGillis, så blir vi glada och kommer inte snacka skit om allt och alla från Alingsås för all framtid som vi är väldigt sugna på.

5 kommentarer:

  1. Inte för att det spelar jättestor roll, men texten som omgärdar citatet från Lars Facebook-sida är min... Du får gärna omformulera dig litegrann och inte ta ordagrant. Alternativt credda Svenska Reggaebloggen en gnutta... :)

    SvaraRadera
  2. Förjävligt! Fattar inte hur det ska vara så svårt för folk att fatta skillnaden mellan ditt och mitt.

    Vet du förresten hur det gått med det de stal från Bubba? Något kommit tillbaka?

    SvaraRadera
  3. Syns ju tydligt, med citattecken t.o.m,att det är taget från Sv Reggaebloggen! Mmm

    SvaraRadera
  4. Ska ha koll om jag hör något, och tack för en minnesvärd kväll. Mer sånt i byn. //Alingsåsare

    SvaraRadera
  5. Det kan inte vara så att det var Leila K som cyklade förbi Alingsås?

    SvaraRadera