2010-07-12

Cykelturen avklarad


Janne Baah och dotter i poolen här i Skärblacka.


Cykeln på tåget (fuskade sista biten)


Redo för avfärd söndag morgon 0500...

Trampade 17 mil igår under sveriges varmaste dag men det gick fint. Stopp i jönköping på A6 som går att läsa i tidigare inlägg och sedan nästa stopp i för glass och lunch i Gränna. Ibland mitt på dagen kom helt sjukt varma vindar som jag bara upplevt i Turkiet innan när ögon torkade till och det var som någon öppnat ugnen.

Hittade stora stråk av smultron på vissa ställen och den största fyndigheten var i en hemsk uppförsbacka så där var tre stora nävar smultron riktigt välkommet.

När jag närmade mig Ödeshög med en väldigt kraftig medvind i ryggen och jagad av ett regnoväder somnärmade sig men jag han precis gömma mig under en bensinmack. Införskaffade där den nya och grymt goda Yoggi Madagaskar vanilj som kan rekommenderas. Sockerchocken och den aningen svalare temperaturen och raksträckorna på östgötaslätten tog mig efter ytterligare någon timme till Mjölby och lagom till halvlek av VM-final tjötade jag med mig cykeln på tåget till hålan Kimstad där jag hoppade av och trampade den sista halvmilen till Blacka krog där ett skönt gäng gubbar från bruket, några Kalle Baah musikanter och deras vänner kollade slutet av matchen så jag missade ingenting.

Sov drygt 10 timmar i natt i riktigt säng och det var gott. Riggat upp "kontoret" nu på uteverandan och börjar få lite gjort också och Janne Baah plaskar på i poolen...


dag 2:
17 mil
Gällstad-Mjölby (+tåg Mjäölby-Kimstad + cykel sen till skärblacka)
Snitthastighet: 20,8 km/h
max: 62,3 km/h
Konstigaste djur: en påkörd mullvad som såg ut att ligga och sova
Läskigaste djur: en kolsvart (hugg?)orm, knotten på nattan

1 kommentar:

  1. Haha du är grym! Sno tid i bild ock så blir det bra

    SvaraRadera