2010-03-29

Chokladens mörka sida

Ni som känner mig vet att jag är svår chokladtorsk.
Vill därmed tipsa alla att se dokumentären "Chokladens Mörka Sida" som SVT visade under söndagskvällen.
Barnarbete genom främst trafficking av barnslavar från grannländer till Elfensbenskusten som är landet ifråga.
Jag hoppas verkligen allt som konstateras i filmen gör att det blir stor debatt i ämnet.
Lustigt i sammanhanget är att samma kväll presenteras Svennis som Elfenbenkustens nye förbundskapten i fotbolls-VM.

Sedan skall jag verkligen försöka att bara köpa Fairtrade choklad framöver.

http://svtplay.se/v/1937901/dokument_utifran/chokladens_morka_sida

2 kommentarer:

  1. Ja fy! Snart finns inget kvar att äta som det inte ligger en massa fulspel bakom. Men ska du köpa fairtrade, så undvik Cloettas nya Good. Helt okej koncept och trevligt med cashew och tranbär, men chokladen i det hela är inte alls trevlig. Väldigt Cloetta i smaken, lite unken. Bara en rekommendation ;)

    SvaraRadera
  2. skrattade när ja såg ordet chokladtorsk. stämmer stämmer.
    Själv har jag just köpt chokladägg här i stormens öga i Vancouver. kom nätt o jämt hem fr jobbet o ska götta ned mig med en go ljudbok som ja stulit fr din dator.

    puss o kram

    SvaraRadera