2009-05-14

Syrien anropar tillslut...

Vart nagra dagars kommunikationsskugga fran oss. (Forlat kara familj och flickvan.) Allt ar bara fint iaf. Ar i nordvastra medelhavsstaden Latakia som vi kom till precis efter vart pa tre slott och fastningar tidigare under dagen. Fick aka fet 50-tals Pontiac hela farden. (bilder kommer upp inom kort). Vi sket i kopa mobilkontantkort har men skaffar ett direkt imorgon i turkiet sa vi komer finnas igen! Annars trist jag tappade/glomde min mobil i en amiteater i Amman haromvekcan men en bekant pa facebook sag min uppmaning dar och kommer salja sin gamla billigt. Min andra reservmobil ar ju egentligen flashigare men kan inte koppla in mitt favorit sportheadset utan bara vanliga horlurar... (dagens i-landsproblem)

Syrien ar hemskt trevligt och folket ar himla vanliga hela tiden sa man nastan tror de gor sig till.
Imorgon drar vi mot Turkiets medelhavskust och jag hittade precis en fotbollssida som listade kommande omgangar i den turkiska superligan sa ska verkligen forsoka pricka in en match med nagon av deras storlag. Hade vart kul och skall ju vara nagon extravagant i tifo och bengalvag att se turkisk fotboll...

Vad som inte ar extravagant i Syrien ar internet... Finns inte wifi nagonstans och staten har strypt tex facebook (som Elin iofs inte har) . Pa ett annat intenetcafe i Damaskus gick det heller inte komma in pa blogspot dvs in hit for skriva. Men har i Latakia kommer jag iaf in har pa detta internetcafet. Men har glomt inloggen till min goteborg mail sa "slipper" kolla min san mail vilket ar skont men lite dumt for hade vart bra kunna kolla av den och ev svara pa lite mail ang Kulturkalaset sa folket dar kan fa besked innan helgen hemma.

Annars ar det billigt, varmt och jag ar lite trott nu pa falafel sa ska bli riktigt fint komma till turkiet och meze-mat!

hej svejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar