2009-05-20

Kommer hem imorgon och slipper bojkotta...



Efter nästan tre veckors mellanöstern tripp med lillasyster landar vi imorgon på Landvetter typ exakt samtidigt som slutsignalen på nya Gamla Ullevi ljuder. Hoppas verkligen blåvitt vinner så sviten håller i sig trots blåvittfansens rättfärdiga bojkott.

Efter dammsugit internet på derbyinfo här från Istanbul med skrikande Werder Bremenfans (UEFA Cup final här ikväll) på uteserveringar i bakgrunden så måste jag säga att jag tycker synd om alla GAIS-bekanta som håller på en sån röten klubb som har noll känsla för biljettpriser och sen försöker skylla dåliga försköpssiffror på att folk skulle vara rädda för gå på fotboll numera pga stök på stan i samband med IFK-DIF.
Ska bli intressant att ta del av de faktiskt sålda antalet biljetter i efterhand för det lär ju läcka ut. För det kan ju mycket väl bli 14000 eller nåt sånt om nu GAIS verkligen nästan skänker bort så mycket plåtar till ungdomslag i stan som det ryktas på olika forum .
Då jag å syrran bara suttit inne på hotellet idag ägnade jag mig mitt på dagen åt att gå in på GAIS biljettsida och dra musen över alla sektioner det gick köpa biljetter till och då fanns knappt 7000 plåtar kvar. Sedan var det vissa sektioner som var spärrade (gråmarkerade) och det känns mycket tveksamt om alla de skulle vara slutsålda. Tippar på 13000 i officiell siffra ändå.

Ganska skönt ändå på nåt vis att alla vi "gubbar" som går ihop missar matchen på plats.

Jag är rätt sugen slå på 3G modemet när planet flyger in över sveriges södra gränser och hoppas på täckning för få reda på ställningen och kunna följa slutet av matchen.

Efter senaste derbyt i september som GAIS hemskt nog vann stack jag (dock planerat) iväg med första plan från Landvetter tidigt dagen efter för semester. Nu kommer jag hem från semester och det känns svårt tyda dessa omen men jag vill tro detta betyder 3-1 till IFK. Hysén, Söder, Ragnar. Wanderson gör säkert GAIS mål och blir säkert såld till sommaren till nåt danskt lag.

Ska bli mycket trevligt träffa Lotten och hela familjen också vid hemkomst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar