2010-09-03

Var på Liseberg och spionerade



TORSDAGEN var en fin dag. Ett toppenskönt avstämningsmöte på morgonen med studieförbundet Medborgarskolan om deras lyckade medverkan i kulturkalaset på "min" festplats Leve Klotet samt med grymma projektledar sidekicken Sarah Marting.

Sedan kontorsfix en timme innan Kapten Björn dök upp och vi stämde av sommarturnén samt jag bjöd på lunch och vi snackade 2011 som nog kan bli bra... Jag vill minnas att han nog lovade att vi kommer kunna släppa hans andra platta innan nästa sommar i alla fall haha!

Jag ringde sen upp Navid Modiri strax efter klockan fyra då han sökt mig när jag satt i mötena tidigare för han är med och tagit fram en ny sång-dans-musik-poesi föreställning som skall ut och turnéra i skolor under hösten och de vill ha med mig som turnéledar alltiallo. Bla poeten Oskar Hanska samt sångerskan Vanessa Liftig är också med och det han ville säga var att det var genrep inför utvalda vänner kl 1630 på Musikens hus så det var bara att cykla dit och jag kom lagom till start och tog på mig jobbet som ljustekniker med bruvur.

Föreställningen var riktigt bra och heter "I tredje rummet", är 45 min lång men känns mycket kortare och är riktigt smart upplagt utan pekpinnar men som uppmanar folk och unga att våga vara sig själva och vara den man vill vara. Skall bli toppenkul att få ut och åka med dem nu inom kort. En fin fördelen med skolturnén är att den håller sig i västsverige så det blir som ett dagjobb där vi drar tidigt till tex Alingsås och riggar upp och föreställningen körs typ efter lunch i skolans aula och sen åker man hem och sover i egen säng så man märker knappt att man är på turné jämfört med tex denna helgen när jag nu strax skall iväg mot Växjö och Falun med Kapten.

När jag var i Musikens hus passade jag även på att kolla igenom Reggaefotoutställningen som bjöd på många fina foton som direkt kickade in en massa fina minnen även om det bara gått några år.

Cyklade sen hem de några hundra meterna från Musikens hus till min lägenhet och åt och hängde med min kära "sambo" (vi hatar det ordet). Sen cyklade jag ut igen till Liseberg för spionera på konsertupplägg där. Har inte sett något gig på Liseberg på typ tre år. Det tyska kommersiella-svennebanan-rockabillybandet The Baseballs spelade och jag kom på mig själv med stå med ett leende då de var riktigt bra live där de styrde upp danser och moves som publiken skulle härma precis som dancehallartister håller på. Dock känns de stundom lite kristet klämkäcka och totalt ofarliga och lär vara bortglömda kanske redan nästan sommar.

Men kan tyske Gentleman lyckas bli världsstor reggaeartist så kan tyskarna givetvis få fram ett rockabillyband. Snackade lite med bekanta ur teknik och säkerhetspersonalen och lyssnade på soundet ur olika vinklar under giget samt kollade merchförsäljningsupplägg och allt var toppen. Liseberg är proffs. Känns skönt ha vart där i förväg och rekat lite inför Kaptens gig om två veckor. The Baseballs hade nog runt 5000 personer där. Jag tror nog det kan komma minst lika många på Kaptens gig om vädret bara är stabilt. Lisebergsbesöket fick en underbar avslutning när jag påväg ut vann en sån där megastor kexchokladkaka. Cykelturen hem blev dock bökigare med den under armen så den droppades av på kontoret.

Nu skall jag strax cykla iväg och hämta minibuss och plocka upp nytryckta Kaptenskivor på border och sen hämta merchväska (samt kexchokladen!) på kontoret samt sen möta upp bandet vid replokalen kl 1200.

-Partillo om du hinner läsa detta så kan du alltså ringa eller messa om du vill bli upphämtad när jag kör från kontoret mot replokalen så slipper du ta taxi igen till samlingen om du håller på bli sen haha!

1 kommentar:

  1. De´e´så käckt med blogg...mkt info för en mmM

    SvaraRadera