2010-08-02

Festivalspecial: Emmaboda, Krokstrand samt inför Urkult, URF & Kalaset


FESTIVALSÄSONG. Efter mestadales klubbgigs i början av sommarturnén för Kapten Röd med band är det nu bara festivalgigs som gäller. Gigsen på Emmaboda och Krokstrand var riktigt fina och roliga. Underbara arrangörer och proffsiga crew, fina miljöer och grym publik.

På onsdag åker vi tåg till Näsåker för spelning på underbara Urkult. Vi ser alla fram emot slippa åka färdtjänstbussen och kunna njuta av åka första klass tåg hela helgen (tack vare SJ priokort är 1 klass himla billigt). Jag hoppas skogarna däruppe är fulla av blåbär igen för jag har ett hemligt stråk där i skogarna som jag upptäckte häromåret som jag skall visa för Hofmästarn när vi beger oss ut på sedvanlig joggingtur.

På fredag åker vi sen söderut igen för Uppsala Reggaefestival som skall bli riktigt roligt och som vi alla ser fram emot oerhört. Enligt festivalbossen Yared som jag snackade med förra veckan så säljs det riktigt bra med biljetter och det vore toppen om URF kan få gå ihop och få överleva 10-års jubileumsåret. De största festivalerna som det gått dåligt för i sommar är ju faktiskt de festivaler som mina artister inte spelat på så då borde URF gå bra.

Inför Uppsala varnas nu alla töntigt utklädda eller uppträdande (civil)poliser för MrGillis som denna sommar är beväpnad med min nya lilla digital(film)kamera som jag inte tvekar att använda.

Efter Uppsala är det hem direkt för börja det sista förberedandet av festplatsen Leve Klotet på Göteborgs Kulturkalas som jag jobbar med hela nästa vecka vilket också förhoppningsvis blir toppenkul.

Här kommer lite mer bilder från helgen som gick:


Kapten på Emmaboda


"Ängenscenen" på Emmaboda från ljudteknikbåset.


En miljon fingraaaar!


Bandet tackar Emmabodapubliken


André, Kapten, Larsa, Hoffa, Padwan, Partillo, Ant-1. Tittar på Norskt folkrace när vi genade genom Norge till Krokstrand


Utomhus-tält-frukost i regnigt Krokstrand


Krokstrandsfestivalen. Tack och lov för det var ett stort tält då det var enorma skyfall utanför...


Kalle Baahs sångare Pelle & Guvernören efter giget på Putte i Parken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar