2010-03-10

Sportrapport

Gjorde en form av handbollscomeback i måndags kväll. Har haft hopparknä samt muskelfästesinflammation i var sitt knä sedan förra våren som vart jobbigt och gjort grymt ont ibland men som jag försökt rehabträna bort så gott det går. Inte alltid lätt dock när man även vart flera månader på luffen i mellanöstern, Asien och USA med jämna mellanrum men knäna börjar bli stabila och mycket bättre även om kondisen är rekorddålig. Jag dök alltså upp på Majornas handbollsträning i måndags och det var skitkul och jag höll nästan på bli uttagen till kvällens avgörande seriefinal med Önnered 2002 om vi inte insett att jag saknade licens denna säsong och sista transferdatum gått ut.

Kände mig inte så lätt i kroppen. Vägde in på exakt 0,1 ton vid hemkomst från USA men siktar nu på börja röra mig mera och äta bättre än i USA och kanske vara i fin form till handbollssäsongen i höst iaf. Skaffat träningskort i GAK-hallen i slottsskogen som är ett härligt oldschool gym som drivs av brottningsklubben GAK och kostar bara 999kr för ett år men är stängt på söndagar och hela juli. Helt befriat från luftmaskiner och sånt trams. Svettiga manskroppar i brottarlinne, stål, och alla har shorts. Nu vill man ju bara att all snö, is och slask släppes och det bli lite varmare ute så man blir joggingsugen. Kontorsjobb är verkligen ingen hit så i eftermiddag tvingar jag mig ut för affischera lite så man inte tappar kontakten med gatan haha!

På lördag börjar sedan fotbollsallsvenskan vilket blir toppen. Inte särskilt kul dock att tävlingssäsongen började med förlust för blåvitt mot AIK igen i obetydliga Supercupen i söndags men det är allsvenskan som gäller och som man längtar efter ett fullsatt nya Gamla Ullevi. Skall höra med gubbarna om vi är några som skall dra till Kalmar på lördag och se första matchen. Berndt jobbar men kanske Slangen, Håkan, Mats, Faxe elelr Pappa, brorsan och några av deras polare är sugna knö sig in i en bil? I denna bloggens start skrev jag enstaka gånger om blåvitt men som några av er läsare eventuellt känner till eller misstänker så händer det att jag faktiskt skriver eller bidrar med inlägg på BaraBen.com sedan förra sommaren efter jag draftat mig mig dit också. Missa inte den sidan om du är änglafan också eller bara gillar fotbollshets.

2 kommentarer:

  1. va? vägde du 100 kg? fatta tungt!
    MEn så e la 97 kg muskler. Fan ta dig. hehe

    Nepp, då e jag lättare. sug på den karamellen.

    SvaraRadera
  2. Gott ere. Jag tycker dock att du skall besöka Partillebohallens gym på fredag för nostalgiträning, jag jobbar. Du kan gott köra i bar överkropp om du vill.

    Fila på ett Bapupa-tifo!

    SvaraRadera