2012-05-13

Idag flög jag långt...

MrGillis på söndagsturné med nya snygga skärmen (Niviuk Artik 3)                                       
                                                                                       


LÅNGDISTANS. Söndagen var vigd åt paragliding (skärmflyg) och det blev en bra sträcka. Jag vinschades upp i Kolbäck som ligger nordost om Alingsås och plockade termik och drev med vinden himla bra tills jag landade odramatiskt fågelvägen hela tolv mil nordost bort på ett fint fält mellan Töreboda och Hova.

Såhär flög jag...
Drygt tre timmar tog flygturen och jag var extremt nödig de sista två timmarna så alla musikanter som gnäller i turnébussen har ingen talan framöver när de e sura för man inte stannar direkt.

Glömde ta på långkalsonger så fötterna domnade bort men annars gick allt fint men det var lite kyligt för som mest kom jag upp 2000m över havet i "molnbas". Vi var totalt fyra gubbar som stack på distans. Andreas och Rolf landade kring Skara men Finn kom ett par mil ännu längre bort än mig och var visst extremt nära slå nytt svenskt rekord.

Tyvärr filmade jag inte detta flyg med hjälmkameran och fotade heller inget under tiden för det var liksom full koncentration som gällde men klicka HÄR för en länk från min GPS som borde öppna sig i Google maps för se hur jag flög i 3D.

2 kommentarer:

  1. Damn tjockis!
    Då räknar jag med att du är svensk rekordhållare innan säsongen är slut!

    Gött jobb

    SvaraRadera
  2. Oj, akta dig för turbopropparna, eller vet flygledarna vart ni flyger?

    SvaraRadera