2011-04-06

Musikfilmfestival: Music Doc 8-16/4

FILMFEST. 8-15 april håll fantastiska musikfilmfestivalen MUSIC DOC på i Göteborg. Jag plockade precis ett program som skall lusläsas nu och vill verkligen försöka gå på en hel del...

Det kommer bland annat visas en dokumentär från Urkult Festivalen 2010 där bla Kapten Röd spelade så det borde vara med en del i dokumentären från det giget. Filmarna bad mig om lov att filma under giget iaf men sen har jag hört nada. Han bjöd ändå på festivalens fetaste gig när han fick äran att spela efter invigningen. Men även Jaqee och Serengeti spelade så några nära och kära ansikten måste allt få dyka upp hoppas jag.



Urkult är en fantastisk festival men tyvärr kommer inga SwingKids akter dit i år verkar de som för de hade redan bokat klart allt när jag hörde av mig i januari. Trist men minst sagt god framförhållning. Synd bara för de missar ju möjligheten att se vad som hypat under våren. Men det är också det som är det sköna med Urkult . De gör sin egen grej... Alla gör sin egen grej som är där också...

Mer info om Music Doc: http://www.musicdocgbg.se

1 kommentar:

  1. Glöm icke att P-Danjelsa å Röttran spelar på Urkult torsdag till fredag natt 4/8 kl 00.45 .

    SvaraRadera