2011-02-14

Helgens äventyr...

Söndagen ägnades helt åt bli kompis med min paraglider efter däckat i sängs tidigt på lördagen. Hämtade skärmen på kontoret där den fått bo ett tag och åkte sen till parken ute vid Arendalsvarvet (dock via Kamratgården en snabbis...) Riktigt kul och sjukt bra träning. Den är ju ändå 31 kvadrat stor så krävs kraft för tämja den jämfört med flyga liten drake.



Lördag
blev det väldigt lite sömn för Movits! Anders skulle köras till Sturups flygplats kl 0700 (kom i sängs 0330 efter deras konsert) och när jag väl var i Skåne och uppe med tuppen åkte jag några extra mil för titta på Ale Stenar men framförallt spionera på Sveriges mäktigast paragliding-hang-ställe precis däromkring vid Kåseberga som jag drömmer om att flyga på i framtiden när jag blivit licensierad "pilot"...











Fredagen åkte jag alltså ner till Skåne för Movits! var inbokade på "Lund Super Bowl" som är en jättestor grej där gymnasieskolorna möts i inomhusrugby men då det giget var redan kl 1430 bokade jag in ett kvällsgig på fina Sydskånska Nationen också på natten åt killarna.

Nationsgiget var en form av comeback-smygpremiär inför Movits! riktiga turnéer och platta som släpps om drygt en månad. Galen succé och Sydskånskan hade visst typ aldrig vart så fullt eller haft sån kö. Bådar gott inför deras hektiska år att publiken inte direkt glömt av dem. Deras nya kommande platta är riktigt sjukt himla bra.











Movits! nya singel... (kommer snart officiell ny video...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar