2010-12-28

Sista fotot



Erik skulle fyllt 28 idag. När jag letade igenom hårddisken efter foton till de första inslagen i bloggens julkalender hittade jag mitt allra sista tagna foton på Jr Eric. De är från hemfärden från Stockholm efter Partillos Högre Standard spelat på Mosebackes och Klubb Rub A Dub.

Jr Eric var den av alla artisterna som fick igång publiken mest, bäst och han var i helt grym scenform när han bjöd på sin enda låt "Jobb & Pengar". Eller han körde typ 3 låtar på den rytmen och blåste ut väggarna.

Några dagar senare flög han till Koh Pangan för att börja jobba med sin krog.

Tiden går så vansinnigt fort. Kan fortfarande inte riktigt förstå att han inte fick bli äldre än 26. Men när alla vi andra blir äldre och gråhårigare kommer hans minne alltid finnas kvar som den unga, underbare entertainer och människan. Hoppas vi ses någongång någonstans igen Erik.



Avfärd från Stockholm.


Denna låten kommer man aldrig sluta få kalla kårar av.

IKVÄLL firar vi Erik på Musikens hus i Göteborg!

1 kommentar:

  1. R.I.P Jr Eric!

    Jag tycker det är väldigt fint gjort av dig Gillis, och hela göteborgsreggaescenen att ni hyllar Jr Eric så här och jag hoppas att ni fortsätter göra det som en årlig tradition.

    Jag önskade med hela mitt hjärta att jag kunde vara där med er ikväll, men då jag inte äger någon bil eller känner någon i GBG så kunde jag tyvärr inte närvara på minneskonserten ikväll (bor i Skåne).

    Jr Eric var tillsammans med Kapten Röd en av de största anledningarna till att jag själv intresserat mig så mycket för reggae, och försöker pusha scenen så mycket som möjligt när jag fått möjlighet.

    Tack även för en mycket inspirerande blogg, fortsätt med den!
    / Tom

    SvaraRadera