2010-12-04

MrGillis Julkalender: 4 Dec



TRÄSTOCKSFSTIVALEN 2008. Jag såg Movits! live för första gången. Jivin Johan hade gett mig deras demo ett år innan och jag tyckte det lät skitkul och vi "skulle höras av...".
Sedan sprang tiden på och när jag låg med ryggskott och var typ förlamad hos en sjukgymnast samtidigt som Kapten spelade på Peace and love 2008 så hörde jag helt plötsligt Movits! grymma låt Äppelknyckarjazz i P4 radio Göteborg.

Jag ringde då upp Johan direkt och frågade vad det var frågan om och han sade att de nu hade hjälp av skivbolag men ingen bokare ännu. vi insåg vi skulel ses inom någon vecka på Trästocksfestivalen där såväl Movits! som Kapten spelade på turligt nog samma dag. De var skitbra live och sedan var jag deras bokare.




Det kan även varit bröderna Rensfeldts improviserade gig kl 0400 i centrala Skellefteå som var festivalens bästa gig!


Kapten drog sjukhelsickes massa mer folk än en hel del hypade poprockakter på festivaler redan 2008...

1 kommentar:

  1. Kul med lite trästock, var själv där i smeten och var djävulskt nöjd då jag gick därifrån!

    SvaraRadera