2010-11-29

Senaste Nytt 2010-11-29

I fredags skulle P3 Live sänt Kapten Röds gig från Kulturkalaset i repris men något gick fel och istället sändes visst "något indie-elektroskit band" som en arg fan skrev på facebook.

Fick precis veta att P3 Live sänder giget på nyårsafton som tröst istället!

-------------------------

Stures Dansorkester släpper plattan Tillvaroturism i mitten av Januari. Just nu pågår spurt med formgivning etc bara men allt verkar vara på banan.
Sture spelar på Reggaeklubben på Pustervik fre 21/1 samt kommer ha en del fler gigs i landet efter släpp... mer info kommer alltså inom kort

-------------------------

Movits! andra platta släpps mot slutet av mars. Hela april skall de sen på ny USA-turné. MrGillis kände att han tyvärr itne skulel ha möjlighet åka med som turnéledare denna gången så inga dagens göteborgare i deras turnéhusbuss den svängen.

Men innan USA turnén skall de på två veckors sverigeturné precis efter plattan släpps.

-------------------------

På fredag har Rico Won releasefest för nya fina plattan som kan laddas ner gratis på www.stiladig.nu.

Han låter som en tjock amerikansk rappare ibland och med det menar jag inget negativt alls. Skitfet platta med massa fina gästinhopp.

-------------------------

I helgen snöade jag annars helt in paragliding/skärmflyg. Genom datorn skall tilläggas.

Gick en nybörjarkurs våren 2007 som aldrig följdes upp men nu är jag skitsugen på att ta upp detta igen. Kommer tyvärr behöva gå om nybörjarkursen igen eftersom jag inte fullföljde. Men i början av mars går kursen norr om Göteborg. (Någon bekant som också e sugen så hade det var kul med sällskap!?)

Se film nedan för den smidiga skärm som jag sen skall skaffa i framtiden när jag är klar "pilot". Den kostar "bara" 20 papp inkl sele och ryggsäck.
Eftersom jag cyklar överallt istället för bil eller bussbiljetter, inte äter kött, knarkar, dricker sprit eller använder tobak så vågar jag påstå att denna summa är lägre än vad många runtomkring mig lägger på sånt under ett år. Jag har heller aldrig lagt pengar på någon dyr flatscreen/TV, bil, ipad/iphone eller annan fräck mac pryl eller dyr stereo. (DJ-bänken kostade lite men den har betalat tillbaka sig) Så nu har jag härmed motiverat för omvärlden och främst för mig själv att jag förtjänat lägg lite pengar på att kunna få flyga.

Ozone Ultralite and Oxygen Harness from Ozone Films on Vimeo.

1 kommentar:

  1. Fan va sweet att du blessar mörka novemberkvällar med löften om goda musiksläpp gillis! det ska bli fint, movits o sture det säger ju sig självt..!

    SvaraRadera